انواع پرده حریر چه نام دارد؟
نوشته شده توسط : atiemoeini

انواع پرده حریر چه نام دارد؟

 

پرده حریر همانطور که از نامش پیداست از پارچه های حریر ساخته می شود و معمولا شکلی ساده و شیک دارد.

پارچه پرده های حریر نسبت به دیگر انواع پارچه های پرده ای از ضخامت کم تری برخوردار بوده و به راحتی نور خورشید را به داخل خانه هدایت می کند. پرده های حریر به دلیل جنس نازک و لطیفی که دارند در دسته پرده های شفاف قرار می گیرند.

اگر دوست دارید هم از زیبایی پرده در دکوراسیون داخلی خانه خود بهره ببرید و هم از نور خورشید استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم پرده های حریر را خریداری نمایید. این پرده ها با وجود ظریف و نازک بودن، شما و اشیاء داخلی خانه را تا حدودی از دید افراد خارج از خانه مصون می دارند.

انواع پرده حریر

پرده حریر ساده

پرده های حریر ساده معمولا بدون طرح و نقش و در ساده ترین نوع ممکن دوخته و به فروش می رسند. پرده های حریر ساده معمولا رنگی سفید دارند و برای هر نوع دکوری مناسب اند. البته می توانید با توجه به رنگ دکوراسیون داخلی خانه خود، رنگ های دیگر را نیز سفارش دهید.

پرده حریر شیشه ای

پرده حریر شیشه ای معمولا نازک بوده و به عنوان مکمل تزئینی و یا لایه دوم استفاده می شود. در صورتی که قصد استفاده از این نوع پرده حریر را دارید بهتر است از یک آستر در زیر آن استفاده کنید تا هم سبب محافظت حریر در برابر اشعه خورشید و پوسیدگی آن شود و هم جلوه پرده شما را بیشتر کند.

اگر قصد دارید از پرده های حریر شیشه ای به صورت تک لایه استفاده کنید، بهتر است برای پنجره هایی که در معرض مستقیم نور خورشید قرار دارند و یا دارای شیشه ای مات هستند، استفاده نمایید.

پرده حریر ضخیم

اگر برای پنجره خود تنها از یک لایه پرده حریر می خواهید استفاده کنید، بهتر است حریرهای ضخیم را بدین منظور انتخاب نمایید، زیرا استفاده از یک لایه حریر نازک سبب می شود تا به راحتی در برابر نور خورشید آسیب ببینید و بپوسد. پرده های ضخیم حریر به خوبی خانه شما را از دید افراد خارجی مصون می دارد.

پرده حریر طرح دار یا دکوراتیو

از پرده های حریر دکوراتیو و طرح دار بیشتر برای پنجره های کوچک مانند پنجره های اتاق خواب و آشپزخانه استفاده می شود.

پرده حریر پانچ

در لبه بالایی این نوع پرده ها سوراخ های بزرگی وجود دارد که محلی برای رد شدن میله پرده می باشد.

قبلا از پرده حریر بیشتر در حمام ها استفاده می شد اما امروزه در اتاق خواب، آشپزخانه و حتی پذیرایی نیز از این مدل پرده استفاده می شود.

 





:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: